Dag 54 - KLCC: de twin towers van Kuala Lumpur

12 maart 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vandaag gaat de zoektocht naar een zwembroek voor Stijn verder! We staan rustig op, maken een ontbijtje voor onszelf in het appartement en rond een uur of elf vertrekken we richting de metro.

Na een paar keer overstappen komen we aan op plek van bestemming: KLCC, de twin towers van Kuala Lumpur. Als je aan KL denkt, denk je aan deze torens. Ook dit metrostation zit in een winkelcentrum en we stropen onze mouwen op om de zoektocht naar een zwembroek voor Stijn verder voort te zetten. Gelukkig hebben we binnen een uur - en na het passen van 12 verschillende soorten - niet één, maar twee zwembroeken gevonden! Gelukkig vinden we ook een nieuwe bikini voor mij, zodat we allebei iets leuks hebben gekocht.

Na deze heftige shopsessie gaan we door naar de torens. Het blijkt dat onder de torens ook nog een winkelcentrum zit. Hier vind je alle luxe merken en we kijken onze ogen uit in de etalages van onder andere Prada, Gucci en andere grote namen. Allebei vinden we de meeste kleding die daar hangt maar raar, maar wij weten dan ook niet veel van mode.

In het winkelcentrum vinden we ook een benefit brow bar - hier verven ze wenkbrauwen in een donkerdere tint! Aangezien die van mij na twee maanden zon zo goed als verdwenen zijn, wil ik ze graag laten bijwerken. Het duurt iets meer dan een half uur en Stijn gaat even een rondje lopen in het winkelcentrum. Als hij terugkomt kijkt hij me met een vreemde blik aan, de verf zit er namelijk net op, moet nog intrekken en het ziet er nogal heftig uit. "Zo blijft het toch niet hè, Marijk?" vraagt hij een beetje bezorgd. Ik verzeker hem dat het niet zo is, en dan gaat hij bij me zitten en zit de rest van de tijd vol bewondering te kijken hoe de wenkbrauwspecialist (?) bezig is.

Hierna is het tijd voor lunch. Omdat onze McDonald's craving niet gevuld is afgelopen zaterdag besluiten we nog een keer fast food te gaan eten, dit keer bij de Mac. (Ja, daar stonden wij zelf ook van te kijken...)

Na de lunch reizen we terug naar ons appartement en halen we onderweg ongeveer een kilo tropisch fruit om onze slechte uitspatting te compenseren. De rest van de middag brengen we door aan het zwembad. 's Avonds bakken we een ei omdat we geen zin hebben om uit eten te gaan en rond 10 uur vertrekken we naar de bioscoop! In Nederland zijn we afgelopen maanden ongeveer twee keer per week naar de bios geweest, en we merken dat we dat allebei best wel missen. Vanavond staat op het programma Black Panther, de nieuwste film van Marvel. Hij was wel aardig, niet de beste verhaallijn, maar de film was prachtig gemaakt met hele mooie special effects! Rond een uur of 1/half 2 rollen we ons bed (of de matras op de grond) in.

1. Marijke:
    18 maart 2018
    Is het niet erg wennen, van de rust naar de megadrukke stad?