Dag 3 – Skybar bezoeken

20 januari 2018 - Bangkok, Thailand

De volgende ochtend was ik flink brak, en hebben we eigenlijk niet echt iets uitgevoerd. Pas rond half 3 sleurden we ons het bed uit om iets te gaan eten. Na een vrij Europese maaltijd (pancakes voor mij, BLT voor Stijn) hebben we nog wat rondgeslenterd in de buurt. Wat is er hier toch veel te zien! Toen we om half 4 terug waren in het hotel hebben we knoop doorgehakt: zondag gaan we naar Chiang Mai! Eén probleem: alle nachttreinen waren al volgeboekt L Dit betekende dat we de optie hadden om 8 uur in de bus te zitten, maar dat wilden we allebei niet. Ook omdat we goede dingen hadden gehoord over deze nachttrein! Na een hoop gebaal hebben we besloten om naar het treinstation zelf te reizen en te kijken of we daar misschien nog een ticket te kunnen kopen. Onderweg kwamen we echter een travel agency tegen, de vrouw die er werkte had voor ons gebeld naar het station en daar gaven ze aan dat alle treinen tot 28 januari waren volgeboekt (!!!). Dus, wij weer terug naar de hotelkamer; het had geen zin meer om naar het station te gaan. Waarom zou ze hierover liegen?

Terug op de hotelkamer besloot ik nog één keer te checken of we via 12go.Asia echt niet nog een ticket voor morgenavond konden boeken. En wat bleek? Er waren opeens 10 extra tickets vrij gekomen! Dus, morgenavond reizen wij af naar het noorden van Thailand! Zoveel zin in!

Hierna hebben we een tuktuk genomen naar Above Eleven, een skybar in het centrum van Bangkok. Na een flinke onderhandeling (go Stijn!!!) besloot de chauffeur schoorvoetend akkoord te gaan met 250 baht. Helaas had hij niet goed geluisterd en bracht hij ons naar de verkeerde skybar, uiteindelijk hebben we ruim een uur in zijn tuktuk gezeten en heeft hij ons netjes voor de deur afgezet. Hij probeerde wel nog meer geld af te troggelen omdat hij ons naar het verkeerde adres had gebracht en hierdoor extra lang moest rijden, dus we hebben hem maar wat extra geld gegeven. Haha.

De skybar zelf, Above Eleven, is echt een grote aanrader! Het uitzicht is prachtig, zeker als je met de ondergaande zon daar zit zoals wij. We hebben lekker sushi gegeten (aanrader) en wat gedronken. Hier kwamen we nog een stel superrijke mannen tegen (allemaal in het vastgoed in Thailand), elk met een Thaise vrouw aan de arm, die zeiden dat Stijn op Val Kilmer lijkt zonder baard :’D lol. Zij wisten ons een hoop te vertellen over het centrum van Bangkok, en gaven ons nog een aantal do’s en dont’s mee voor de reis! Na een rustig begin van de dag, we ended on a high. Morgen hebben we nog wat uurtjes voor we vertrekken, dus gaan we nog ff Bangkok verkennen en een bezoekje brengen aan het koninklijk paleis. Terwijl ik dit schrijf, is onze derde dag in Bangkok bijna ten einde. Wauw, wat een geweldige stad is dit. Het is lastig om te omschrijven.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl