Dag 10 – Eindelijk even niks

27 januari 2018 - Pai, Thailand

’s Ochtends worden we al vroeg wakker op onze plank in het guesthouse, met stijve nek, stijve rug maar met allebei een eigen deken! Gelukkig maakt dit maakt allemaal niet uit, want we vertrekken vandaag naar een luxe resort mét zwembad. Na 10 dagen in de hitte gaan we eindelijk zwemmen!

Het guesthouse dat we hebben geboekt is inclusief ontbijt bij een tentje aan de overkant. In dit tentje hangt een hele chille vibe, en het is eigendom van een Schots meisje en een Thaise dude (dude, geen man, want het is een ontzettend relaxt figuur dat vrij stoned uit zijn ogen kijkt). Stijn neemt scrambled eggs on toast, en ik een bakje yoghurt (?) met fruit. Na het ontbijt pakken we onze backpacks in, vervloeken we de hoeveelheid kleding die we mee hebben genomen en vertrekken we wederom naar het tentje aan de overkant om daar rustig te chillen en wachten tot we kunnen inchecken.

Al snel spot Stijn een televisie uit 1996, met daarbij een Playstation 3 mét Fifa!!! Er zitten twee gasten te spelen, en Stijn gaat snel tweede rang zitten om mee te kijken en hopelijk ook mee te spelen. Ondertussen komt er een Deense man naast Stijn zitten, en ze raken in gesprek. Blijkbaar is zijn neefje een bekende voetballer: Braithwaite. Al snel mag Stijn meespelen en verslaat de Deense jongen waartegen hij speelt met gemak. Ik werk ondertussen het blog bij en geniet van het mooie weer en eindelijk even niets.

Om 13 uur kunnen we inchecken bij het Pai My Guest Resort, dus om 12 uur maken we ons op om de backpacks daarheen te brengen. Stijn rijdt een aantal keren heen en weer om de backpacks en mij te vervoeren. Eenmaal aangekomen bij het resort blijkt het een paradijs te zijn. We hebben een schattige bungalow, met een gigantisch bed en een eigen badkamer. We kijken uit op het zwembad dat heerlijk koud is, en om twee uur zitten we in de zon aan het zwembad met een boek. Dit houden we tot de zonsondergang vol (de zon gaat hier rond 18:00/18:15 onder).

Na een snelle douche springen we op de scooter om wederom de Walking Street te verkennen en om heerlijk te gaan eten. We hebben met een hele groep Nederlands uit Chiang Mai afgesproken om met zijn allen te gaan eten bij Charlie & Lek, het nummer twee restaurant volgens TripAdvisor. Het eten was wel oké, niet super J We hebben bij streetfood tentjes beter gegeten. Na het eten lopen we nog even naar de Walking Street en komen we Paolo en André weer tegen. We sluiten de avond met een groep af met een aantal biertjes bij een tent waar live muziek wordt gespeeld. Rond elf uur gaan we terug naar het resort voor een (hopelijk) heerlijke nachtrust!