Dag 108 - Cebu City verkennen

5 mei 2018 - Cebu City, Filipijnen

Als we wakker worden voelen we ons allebei alweer wat beter. We hebben erg goed geslapen en dat hadden we echt nodig. Tegen 9 uur lopen we naar het restaurant voor het ontbijt. We krijgen twee eieren op toast en daarna gaan we snel terug naar de kamer omdat we ons nog niet helemaal fit voelen en onze magen niet helemaal goed reageren op het simpele ontbijtje. We besluiten het warmste gedeelte van de dag in onze kamer door te brengen en daarna naar het SM winkelcentrum te gaan om mijn simkaartje te laten fixen en misschien wel een nieuwe telefoon te kopen voor Marijke.

Rond 13 uur lopen we weg van ons hotel richting het winkelcentrum. Het valt gelukkig mee hoe warm het is buiten. We zweten ons alsnog een ongeluk, maar het windje maakt het dragelijk. Na een kwartier lopen komen we aan bij de gigantische SM City mall. Het winkelcentrum telt vier verdiepingen en elke verdieping is twee keer zo groot als centrum Overvecht. Yes, mega groot! Ook is het erg druk. Dit houdt ons niet tegen: op zoek naar het service center.

Als we zo door het winkelcentrum lopen valt het me pas op hoe klein de Filipijnen zijn. In Palawan waren er ook veel toeristen dus daar merkten we het niet zo snel, maar nu kan ik makkelijk over alle hoofden heen kijken. Ik denk dat de gemiddelde Filipino 1 meter 60 groot is, dus wij steken er als twee reuzen bovenuit. Zo worden we ook door iedereen aangekeken. Ze kijken een beetje bang alsof we ze vertrappen als ze niet aan de kant gaan. Dat gebeurt gelukkig niet en na wat rondvragen en zoeken, komen we aan bij het service center. Helaas krijgen ze daar het kaartje ook niet aan de praat, maar het aparte is wel dat wanneer de medewerkster mijn sim kaartje in haar telefoon doet ze opeens internet heeft en de kaart wel blijkt te werken. Als we thuis zijn gaan Marijke en ik sim kaarten omruilen en kijken of dat werkt.

Ondertussen heeft Marijke geïnformeerd naar de Oppo F7, de nieuwste telefoon van Oppo. Deze is net uitgekomen en heeft hele goede specs. Het is een mooie telefoon en kan ook hele goede foto's maken. Ook is de prijs niet verkeerd, omgerekend zo'n 268 euro. Toch wilt Marijke 'm nu nog niet kopen. Dit komt doordat de Oppo in Thailand nog goedkoper blijkt te zijn, 260 euro voor de F7 versie met 128GB intern geheugen. Een koopje dus. Marijke kan nog wel een week wachten dus wordt de koop nog even uitgesteld.

Hierna zijn mijn energiereserves leeg en ga ik terug naar het hotel. Marijke blijft nog even in het winkelcentrum om te shoppen, prima. Terug in het hotel probeer ik wat te slapen en bij te komen. Marijke heeft ondertussen verschillende kledingstukken geprobeerd, maar veel past helaas niet. Zo is het shoppen ook geen al te beste ervaring en duurt het niet heel lang voor ze weer thuis is. Onderweg heeft ze veel fruit meegenomen en dat is gelijk ons avondeten. We spelen nog twee potjes pool in het hotel (waarin Marijk twee keer wint) en daarna gaan we op tijd slapen. Omdat we, en vooral ik, nog niet fit zijn besluiten we morgen nog niet door te reizen naar Malapascua maar nog een nachtje hier bij te boeken. Niet heel leuk, maar we zijn het er allebei over eens om even onze rust te pakken. Hopelijk gaat het morgen weer wat beter.