Dag 11 – Een Thaise tattoo gezet

28 januari 2018 - Pai, Thailand

Jammer genoeg slapen we allebei niet fantastisch in het resort, ook hier is het bed vrij hard. Maar het is wel lekker om de ruimte te hebben. ’s Ochtends springen we op de scooter om in het centrum te ontbijten en voor het eerst in bijna twee weken drinken we echt goede koffie! Heerlijk! Hierna rijden we weer terug naar het resort en de rest van de dag doen we eigenlijk niets – liggen aan het zwembad, wat lezen, zonnen en een beetje slapen.

In de late middag springen we op de scooter om naar de Witte Buddha te rijden. Dit is een immens groot beeld heel hoog bovenop de berg, met erg mooi uitzicht - zeker als de zon op dat moment onder gaat.

Met Stijn als chauffeur ben ik verantwoordelijk voor het vinden van de weg, maar zoals de meeste mensen weten heb ik het richtingsgevoel van een ei. Gelukkig hebben we een app die ook zonder internet heel goed werkt (maps.me) en helpt deze app me de weg te vinden! Voordat we vertrekken zoeken we dus uit welke weg we moeten nemen naar de Witte Buddha en proberen we zo dichtbij mogelijk te komen, het schijnt namelijk dat je 300 trappen moet klimmen om er te komen. Na zo'n tien minuten op de scooter wijst de app mij een parkeerplaats en parkeren we hem. Vlak naast de parkeerplaats leidt een hele stijle trap naar boven, en vol goede moed klimmen we de eerste 200 (?) treden omhoog. Eenmaal boven blijkt dat we de scooter op de verkeerde plek hebben neergezet, en dat we nog eens 300 treden moeten klimmen. Stijn was niet echt blij, zoals jullie je voor kunnen stellen ;-) Hier komt nog eens bij dat je respectvol gekleed moet gaan - geen knieën en schouders zichtbaar - en dat is extra warm in ongeveer 30 graden. Uiteindelijk komen we zwetend en hijgend boven, maar het uitzicht is het waard! Je kunt prachtig over de vallei uitkijken en samen kijken we de zonsondergang en daarna beginnen we aan de klim naar beneden.

Als we weer bij de scooter zijn, rijden we terug naar het resort en daar stap ik helaas aan de verkeerde kant van de scooter af. Het resultaat? Een onvervalste Thaise tattoo – een brandblaar van ongeveer 3cm² op mijn rechterkuit. Nu hoor ik er hier helemaal bij ;-)

’s Avonds zijn we moe van de intensieve dag en halen we allebei een typisch Thais gerecht bij een streetfoodkar die er mega aftands uit ziet, maar waar het eten fantastisch is! Hierna lopen we wederom over de walking street, kopen een wafel (again) en een aantal souvenirs voor thuis.