Dag 111 - Chillen op het tropische eiland!

8 mei 2018 - Malapascua Island, Filipijnen

Na een prima nacht worden we allebei heel relaxed wakker. We doen het lekker rustig aan en maken ons tegen 11 uur klaar voor het ontbijt. Eerst checken we bij de receptie of we nog vijf extra nachten in onze kamer kunnen blijven. Gelukkig is dit geen probleem! Het lukt ons om nog wat van de prijs af te praten en gaan daarna voor de ingang van het resort ontbijten. Dit is verbazingwekkende goed en erg goedkoop! Hier gaan we de komende dagen vaker eten.

Na het lekkere ontbijt vragen we bij de receptie of ze ons nog een chill strand aan kunnen raden. Het strand waar we gisteren op aan zijn gekomen ligt vol met boten en we gaan ervanuit dat er op dit kleine eiland nog wel ergens anders een wat rustiger strand is. Dat hebben ze ook! North Beach schijnt het mooiste strand te zijn en dat ligt op ruim een halfuur lopen, of 7 minuten met de motor. Omdat we de weg niet kennen en we hebben gehoord dat er amper straatverlichting is besluiten we om vandaag met de motor naar het strand te gaan. De receptioniste gaat voor ons bellen en na 20 minuten staat er een motorrijder voor het resort die ons naar het strand gaat brengen. Wij kijken een beetje raar, want het is er maar één. Moeten we daar met z'n drieën op? Het antwoord blijkt ja te zijn. Onze chauffeur voorop, ik vlak achter hem, en Marijke achterop. Het past wel, dat is geen probleem. Maar Marijke en ik zijn beiden bang dat de motor halverwege doorbreekt vanwege het gewicht dat de motor mee moet dragen. Niks blijkt minder waar! De motor houdt ons gewicht erg goed en heeft zelfs geen moeite om ons drieën een steile heuvel op te rijden. Daarnaast is onze chauffeur erg bedreven in het motorrijden en kent hij alle wegen met kuilen, rotsen, en rul zand op z'n duimpje.

Na een leuke rit komen we aan op het strand. We bedanken onze chauffeur en spreken met hem af dat hij ons om 18 uur weer op komt pikken. We zoeken een fijn plekje op en maken het onszelf gemakkelijk. De receptioniste heeft niet gelogen: het strand is prachtig en een stuk rustiger dan het strand van gisteren. We droppen de spullen, sprinten naar de zee en nemen een duik in het kraakheldere water! De rest van de middag chillen we heerlijk bij het strand. Een hele fijne plek. Vanaf half 6 begint de zon verder te dalen en kunnen we genieten van weer een mooie zonsondergang. We zijn beiden heel blij dat we hier nog zo lang blijven!

Om 6 uur komt Gadogado, onze chauffeur, ons ophalen en ditmaal heeft hij een vriendje meegenomen. Allebei een eigen motor zit toch wel een stuk meer comfortabel. Onderweg vertelt Gadogado dat we naar het Hippocampus restaurant moeten gaan. Ze hebben daar heel goed eten en vanavond is er ook live muziek. Klinkt goed! We douchen al het vieze zand eraf en gaan daarna door naar Hippocampus. Ondanks het gigantische doolhof weten we het snel te vinden. Het ligt op een mooie plek en we krijgen een tafeltje aan het strand. We werpen een blik op de menukaart waardoor we gelijk verliefd zijn op het restaurant: rum-cola voor 50 pesos!! Helaas is de live muziek niet aanwezig, maar het menu maakt een hoop goed. We besluiten twee gerechten te delen: caesar salad en chicken fajitas. De caesar salad is heerlijk en Marijke - die helemaal niet van dressing houdt - krijgt geen genoeg van de dressing. Maar de chicken fajitas spannen de kroon! Geserveerd op een hete plaat wordt het opgediend (das al een goed begin), maar het echte genieten komt als we de eerste hap nemen. Een ware smaakexplosie! We komen hier sowieso terug :-D

1. Lieneke:
    19 mei 2018
    Hahaha al die mooie verhalen over eten! Heerlijk hoor ;)