Dag 25 – Nog een dag naar de haaien

11 februari 2018 - Koh Tao, Thailand

Stijn heeft erg slecht geslapen vannacht, en hierdoor valt ons plan om echt vroeg  richting Shark Bay te gaan een beetje in het water. Uiteindelijk lopen we pas rond half 11 bij het resort weg, en stoppen onderweg bij de Sandwich Lady voor een ontbijtje. Onderweg halen we een ontbijtje bij de Sandwich Lady, Marijke weer een bakje yoghurt met muesli en fruit en ik dit keer een omelet met kip en rijst. Dit eten we op als we terug zijn bij onze privé baai. Daarna slaan we de regel “een uur wachten na het eten voor je gaat zwemmen” in de wind en duiken het water in. Wat net op tijd is want onze baai blijkt niet meer zo privé te zijn als er een grote groep mensen via de trap naar beneden loopt. Maar wij liggen gelukkig al in het water! Allebei hebben we veel zin om opnieuw de haaien te spotten.

We zwemmen een stuk verder dan de vorige keer, maar helaas… geen haai te zien L Teleurgesteld beginnen we aan onze terugtochT wanneer Stijn er dan toch één spot!! We proberen hem te fotograferen met de GoPro, maar die blijkt toch lastig goede foto’s te kunnen maken op afstand onderwater. We hebben één redelijk goede foto kunnen schieten, maar alleen op groot scherm is de haai te zien. Blij dat we er in ieder geval één gespot hebben, maar teleurgesteld in vergelijking met gisteren, zwemmen we terug naar ons privé strand. Dit is inmiddels helemaal overgenomen door een groep Fransen, dus besluiten we terug te gaan naar het resort!

Tot een uur of vijf voeren we vrij weinig uit, liggen voornamelijk in de zon (of schaduw) te chillen. Daarna besluiten we dat het weer tijd is voor wat actie! We huren een spiksplinternieuwe scooter bij het resort en racen de weg op, om in het centrum ergens gezellig een cocktail te gaan drinken! We vinden een tentje aan het strand, met live muziek en happy hour! We bestellen allebei een cocktail (Frozen daquiri voor mij, mojito voor Stijn) en kijken naar de ondergaande zon. Prachtig! Hierna lopen we door naar Roasted Duck 995 – de place to eat, als je de andere backpackers mag geloven. Ik bestel de roasted duck en hij is fantastisch, Stijn bestelt een ander gerecht en dat is ook heerlijk, maar we zijn het er over eens dat de roasted duck het lekkerst was, duuuh…

Hierna springen we op de scooter en rijden we naar Bro & Sis place, waar we een cuba libre drinken en een potje pool spelen. Helaas wint Stijn (alweer) doordat ik de witte bal tot stilstand breng in rechte lijn met de zwarte acht voor de pocket waar hij in moet L Jammer, maar hij heeft eerlijk gewonnen. Hierna springen we op de scooter en touren we door het donker terug naar onze bungalow en gaan we lekker slapen. Het was een heerlijke vakantiedag! Fijn.

1. Marijke:
    18 februari 2018
    Wij hadden het gisteren nog uitgebreid over jullie haaienavonturen. Lusten zij alleen maar plankton en kleinere vissen of ook wel iets groters?