Dag 27 – Het begin van een lange reis

13 februari 2018 - Ko Tao, Thailand

We worden allebei een beetje verdrietig wakker, want in de week dat we hier bij Assava hebben gezeten zijn we verliefd geworden op dit plekje! Tegen onze zin in beginnen we met inpakken. Daarna gaan we voor de laatste keer ons ontbijtje halen bij de Sandwich Lady en nemen we ons eten mee naar het strand om daar nog een keer te genieten. Na het ontbijt gaan we uitchecken en regelen via Phang een service naar de stad die  ons om half 6 op pikt. De boot vertrekt pas om 21 uur, maar we willen nog even wat eten voor we vertrekken en er is ons verteld dat als je er vroeg bent je de beste slaap plekken krijgt.

De rest van de dag bestaat uit niet veel anders dan lezen en chillen, en lunch halen bij de Sandwich Lady, onze laatste lunch :-( Rond een uur of 16 gebeurt er dan toch iets wat we nog niet hadden meegemaakt op Koh Tao: het  begint te regenen! Het valt met bakken uit de hemel en dat is voor alle aanwezigen even wennen. We zitten met Alex en Sarah te schuilen en krijgen nog allerlei tips voor Georgetown. Alex en Sarah zijn blijkbaar allebei gek op de stad en vertellen ons over de vette street art en leuke eet tentjes. Daarnaast noemt Sarah de Love Lane als een schattig straatje met heel veel leuke tentjes en barretjes en laat dat nou net de straat zijn waar we ons guesthouse hebben geboekt! Helemaal blij met onze keuze, en super blij met alle tips merken we dat het wat op begint te drogen. Als het bijna half 6 is roept Phang ons bij haar en zegt dat de chauffeur klaar staat. We wisselen nog even gegevens uit met Alex en Sarah en beloven wat foto’s van Georgetown te sturen via Facebook. Daarna moeten we echt afscheid nemen van Assava.

1. Marijke:
    18 februari 2018
    De Sandwich Lady zal wel failliet gaan na jullie vertrek ;)