Dag 41 – Een heerlijke vakantiedag

27 februari 2018 - Kota Bahru, Maleisië

’s Ochtends zitten we om 9 uur aan het ontbijt en zien dat er een Deens stel en een Belgisch stel met kinderen bij zijn gekomen. Ook worden we verblijdt met pannenkoeken als ontbijt, heerlijk! Als alles op is en we beiden niks meer kunnen eten komt de chef vragen of we nog meer pannenkoeken willen, natuurlijk!! En opnieuw eten we een bord met pannenkoeken. Daarna storten we neer bij het zwembad en komen nauwelijks meer in beweging tot de lunch. We halen wat lunch bij een tentje in de buurt en gaan daarna weer terug naar het zwembad, wat hebben we het zwaar vandaag.

De rest van de dag zijn we bezig met chillen en proberen we wat te regelen voor onze volgende locatie. We hebben besloten dat we naar de Perhentian Islands gaan. De Perhentian Islands schijnen echt het paradijs te zijn en het bestaat uit twee eilanden, Besar Island en Kecil Island. Besar betekent groot in het Maleisisch, en Kecil klein, gewoon niet moeilijk doen denken die Maleisiërs. We hebben al gehoord dat het kleine eiland het leukste is dus richten ons daarop. Wen zijn op zoek naar leuke accommodaties en duikscholen waarmee we een paar ‘fun dives’ kunnen doen. Als we wat hebben gevonden blijkt dat de Perhentians eigenlijk pas op 1 maart open gaan, en dat sommige duikscholen pas rond 7 maart beginnen met duiken. Dit is wel heel erg balen, maar hebben goede hoop dat we een duikschool kunnen vinden die al eerder open is.

Als de avond valt hebben we nog niks gevonden wat aan onze wensen voldoet dus besluiten we om nog een extra nacht te blijven en pas op donderdag 1 maart weg te gaan. Dit geeft ons nog een hele relaxte dag bij Pesir Belanda en genoeg tijd om wat meer info op te vragen over de Perhentians. De rest van de avond wordt gevuld met lezen. Een hele saaie dag, maar toch ook wel erg fijn en welkom.