Dag 51 – Terug naar John

9 maart 2018 - Ipoh, Maleisië

10 jaar en 1 dag samen haha! We worden weer redelijk vroeg wakker maar hebben heerlijk geslapen en zijn ook volledig uitgerust! Misschien dat de yoga toch voor rust heeft gezorgd. Veel tijd om daarover na te denken hebben we niet want we hebben honger en bestellen een buggy om ons op te halen. We genieten weer van een heerlijk ontbijt en moeten daarna, tot ons verdriet, de backpacks weer inpakken. Gelukkig mogen we na het uitchecken nog wel van de faciliteiten gebruik maken dus als de tassen veilig opgeborgen zijn bij de receptie gaan we zo snel mogelijk terug naar het zwembad!

Tot een uur of 16 wisselen we het zwembad af met de hotsprings, Dr. Fish, en de steam caves. Voor we vertrekken sluipen we stiekem nog even Jeff's Cellar (het restaurant in een natuurlijkegrot) binnen om te kijken hoe het is. Het is een prachtige locatie, overladen met luxe en je kan zien dat over elk detail is nagedacht. Daarna is het tijd om afscheid te nemen van de Banjaran Hotsprings, wat een heerlijke plek! We maken de afspraak met onszelf dat we hier ooit nog een keer terug komen!

Terug bij John vertellen we hoe heerlijk het was en dat we er naar uit kijken om morgen naar Kuala Lumpur te gaan. We hebben een Airbnb geboekt in een gigantisch appartementen complex met een zwembad op het dak, het ziet er super uit! Daarnaast bevindt het zich dichtbij een hotel waar een collega van Marijke zich bevindt. Hij is voor een project in Kuala Lumpur en verblijft er vanaf 4 maart. Marijke kan het goed met hem vinden en toen ik hem op het feestje van Cap Gemini ontmoette vond ik het een gezellige vent dus lijkt het ons leuk om morgenavond met z'n allen af te spreken.

Om in Kuala Lumpur te komen willen we met de trein reizen. We hebben gezien dat het dan maar 2 uur duurt voor we in de stad zijn. John vraagt of we al een ticket hebben omdat de kans groot is dat het allemaal al is uitverkocht aangezien het weekend is. Hier hebben we niet aan gedacht dus gaan we op zoek naar het trein station. Hier vertellen ze ons helaas ook dat alle kaarten verkocht zijn, op de ochtend trein om 5 uur na. We bedanken voor dit aanbod en besluiten een bus te boeken.

Terug op de Concubine Road vragen we aan John waar we een goede hamburger kunnen scoren, daar craven we allebei naar. Hij noemt er een paar, en we gaan kijken maar ze blijken allemaal gesloten te zijn. Een beetje teleurgesteld komen we terug bij John waar hij vertelt dat hij onderweg is naar de beste pizzeria van Ipoh. Ik ben al overtuigd en als ik Marijke een paar foto's laat zien van de pizza's zij gelukkig ook! We mogen met John mee rijden en we ontmoeten zijn vrouw bij de pizzeria. We hebben het gezellig en gaan met z'n vieren aan tafel. John's vrouw, Stephanie, komt uit Kuala Lumpur en heeft allerlei goede tips voor ons! Verder praten we over vanalles en nog wat en is het erg gezellig. Na de pizza's, die heerlijk waren, gaan we tegenover de pizzeria nog wat drinken en gaan we pas laat terug naar Concubine Road.

Daar aangekomen gaan we snel naar bed want we zijn moe en hebben zin in morgen!