Dag 53 - Op bezoek bij Arthur en de stad in

11 maart 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Zoooooooo wat worden wij heeeerlijk uitgerust wakker! Ondanks dat onze matras op de grond ligt hebben we beiden heel goed en vast geslapen. Als we opstaan gaan we voor het eerst in maanden zelf een ontbijtje koken! We halen bij het winkeltje op de 4e verdieping wat bananen, appels en boter en daarna maak ik bananenpannenkoeken. Gelukkig ben ik het nog niet verleerd en bereid een paar heerlijke pannenkoeken voor Marijke en mezelf. Verder doen we het 's ochtends rustig aan en gaan we naar het winkelcentrum op zoek naar een shirt en bikini voor Marijke en een zwembroek voor mij. Helaas slagen we niet bij de eerste poging maar we zijn niet getreurd want er zijn blijkbaar nog meer dan genoeg winkelcentra in Kuala Lumpur.

Daarna halen we wat bier en chips en gaan we richting het hotel van Arthur. Het ligt op 1,5 kilometer afstand (hemelsbreed) maar we zouden er lopend een halfuur over doen. In plaats daarvan bestellen we een Grab voor 5 ringgit en zijn we er binnen 5 minuten. Bij aankomst zien we een gigantisch hotel! Als we naar binnen lopen voelen we ons 'under dressed' omdat we hier op onze slippers staan in onze korte broek en t-shirt terwijl het allemaal zo luxe is! We melden ons aan bij de receptie en zij bellen Arthur om ons op te halen. Als hij uit de lift komt lopen zien we gelukkig dat hij ook in zijn t-shirt, zwembroek en op blote voeten loopt dus voelen we ons al meer op ons gemak. Hij neemt ons mee naar zijn appartement op de 23e verdieping dat in dezelfde stijl als de lobby is ingericht. Arthur heeft dezelfde voorzieningen als ons appartement maar dan een stuk luxer.

Na dit gezien te hebben gaan we naar de 51e verdieping, want jawel Arthur's hotel heeft ook een infinity pool! We zitten een paar kilometer dichter bij het centrum en kunnen de skyline van Kuala Lumpur nu van dichtbij bewonderen. We nemen plaats op de ligbedden en zitten gezellig tot een uur of 4 te kletsen. Vervolgens hebben we wel zin om de stad in te gaan en Marijke heeft van haat collega's gehoord dat we bij de Pisco Bar wat moeten gaan drinken, op naar de cocktails! Voor de verandering pakken we nu de monorail richting het centrum. Na twee haltes stappen we uit bij Bukit Bintang en staan we voor het eerst echt in de stad Kuala Lumpur. Het leeft hier enorm! Er zijn grote winkels, veel mensen, en overal rijdend en toeterend verkeer, heerlijk! We besluiten richting Jalan Alor te lopen, the place to be als het op eten aan komt. Het is nu nog vroeg dus erg rustig en daardoor herkent Arthur de straat eerst niet. Hij heeft er gisteravond nog gegeten maar het ziet er nu zo anders uit. Benieuwd hoe hectisch het er vanavond is.

We lopen door naar de Pisco Bar, bestellen een paar cocktails en proosten op Arthur's project en onze vakantie. Daarna bestellen we nog een paar rondjes bier voor we echt honger krijgen en terug lopen naar Jalan Alor. Terug gekomen snappen we dat Arthur het niet had herkend want de rustige straat van vanmiddag heeft plaatsgemaakt voor één grote gezellige chaos! Het is een drukte van jewelste en overal wordt er geprobeerd ons naar binnen  te lokken. We kijken onze ogen uit en beseffen pas halverwege de straat dat we een tentje uit moeten zoeken om te gaan eten. We kiezen snel een tafeltje en bestellen noodles, groenten, vlees en bier,  altijd een goede combinatie! We kunnen recht de keuken in kijken en zien daar een goede georganiseerde chaos. Aan alle kanten worden bestelling door elkaar geschreeuwd, borden klaargezet en vervolgens door de serveerders meegenomen, en dit gaat allemaal goed. Het eten smaakt weer heerlijk, zoals altijd in de Maleisische keuken. Daarna bestellen we een Grab en spreken voor dinsdag af met Arthur. Als we thuis komen duiken we gelijk ons bed in en kijken alweer uit naar morgen, wat is Kuala Lumpur een vette stad!