Dag 57 - Pancakes!

15 maart 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Pannenkoeken. Al dagen heb ik zin in pannenkoeken. Je kent dat vast wel. Overal waar je komt, hoop je dat het op de kaart staat en als dit niet zo blijkt te zijn, moet je jezelf teleurstellen door iets anders te bestellen. Nu hebben we niets te klagen, want we zijn in Maleisië met een enorm veelzijdige keuken, maar soms heb je gewoon zin in iets. Het helpt niet mee dat we elke dag met de metro langs een plek rijden die de "International pancake house" heet, dus overtuig ik Stijn op deze donderdagochtend dat we daar moeten gaan ontbijten. Ook deze tent, en de bijbehorende metrohalte, zijn gesitueerd in een enorm winkelcentrum. Volgens mij is dit inmiddels het vierde of vijfde winkelcentrum dat we zien. Maar vandaag zijn we hier niet om te winkelen, maar om pannenkoeken te eten! Gelukkig stelt het International Pancake House ons niet teleur, en werken we allebei een berg American pancakes weg. Stijn een variant met chocola en oreos, ik met kaneel en banaan. Yum!

Na dit ontbijt gaan we terug naar het appartement en chillen we de rest van de dag aan het zwembad. Dit is de laatste dag niets doen voordat het avontuur in de jungle kan beginnen! Allebei hebben we veel zin om weer even de stad uit te gaan en het avontuur op te zoeken. Morgen vertrekken we naar Taman Negara, de oudste jungle van Azië. Hier gaan we drie dagen en twee nachten een variatie van activiteiten doen, onder andere over touwbruggen hoog in de bomen lopen! Zin in.

's Middags bespreken we de locatie na Taman Nagara en boeken we onze vlucht naar Vietnam voor de 21e! Daarna is het tijd om onze tassen in te pakken. Van Arthur mogen we de grote Backpacks dit weekend bij hem in het appartement laten en hierdoor kunnen we heerlijk reizen met alleen een klein rugzakje. Rond half negen 's avonds is hij terug van zijn project en gaan we op pad om de grote tassen naar hem toe te brengen. Dit heeft nog wat voeten in de aarde, want er staat overal enorm veel file! Uiteindelijk doen we er bijna een uur over om een Grab te bestellen en bij de face suites te komen, maar het is gelukt. We droppen onze tassen en besluiten dan maar met het OV terug te reizen, zodat we onderweg nog iets te eten kunnen halen. We gaan niet al te laat naar bed, want morgen vertrekken we al vroeg naar de jungle.

1. Marijke:
    18 maart 2018
    Toevallig! Ik heb deze dag ook voor het eerst in heeeel lange tijd pannenkoeken gebakken :)!
  2. Peter:
    19 maart 2018
    Hoi Stijn en Marijke,
    Wat een mooie verhalen, wat een heerlijke reis. Ik had er geen voorstelling van, 2 maanden geleden. Dankzij jullie korte berichtjes op de phones maakten we al een en ander mee, maar de journaals plus foto's geven een heerlijke inkijk op jullie ervaringen. Echt genieten dus, voor ons al, dus kan ik me inmiddels voorstellen hoe heerlijk het voor Julie is. Terecht, en dankjewel voor het meegenieten!