Dag 62 - Water/lichtshow bij KLCC en klaarmaken voor de reis naar Vietnam!

20 maart 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

We proberen uit te slapen, maar helaas lukt dit niet echt. Aangezien we vrij vroeg wakker zijn, besluiten we naar één van de bekendste moskeeën van KL te gaan, de Masjid Negara, ook wel de nationale moskee van Maleisië genoemd (vertelt Google mij zojuist). We nemen een Grab die kant op, maar als we uitstappen bedenken we dat we eerst nog even ergens willen ontbijten. Het tentje wat we op het oog hebben, zo'n typische hipstertent genaamd LOKL, is nog een kwartiertje lopen weg, maar dat schijnt het waard te zijn! Maar, als we aankomen blijkt dat de menukaart tegenvalt, een derde van de aangeboden gerechten is al uitverkocht en we kunnen niet echt iets vinden dat we allebei lekker vinden. Dan maar naar optie 2, die precies zat op de plek waar we de taxi uit zijn komen rollen. We lopen een kwartier terug en ontbijten heerlijk! Een omelet voor Stijn, pannenkoeken voor mij, en heerlijke koffie voor ons allebei! Vooral die koffie was al even geleden. Na het ontbijt gaan we op pad naar de moskee, maar al snel merk ik aan Stijn dat hij zich echt niet goed voelt. Dus gaan we terug naar het appartement.

Eenmaal in het appartement probeert Stijn wat te slapen, en breng ik een aantal uur door aan het zwembad. Helaas begint het rond een uur of 3/4 weer te regenen en dus zetten we een film aan via Netflix (Brave). Na de film gaan we op pad naar de twin towers van KL, ook wel de KLCC genoemd. Hier schijnt een geweldige water/lichtshow te worden gegeven. We kregen de tip een paar biertjes te halen en dan daar te gaan zitten. Zo gezegd, zo gedaan. Maar, omdat we honger hebben gaan we even langs de Mac voor een burger to go en dan settelen we ons bij de fonteinen voor de show.

De show zelf is wel gaaf! Onder begeleiding van muziek worden de mooiste vormen met water gemaakt, ondersteund door LED licht in allerlei kleuren. Maar het absolute hoogtepunt is wanneer een irritante Maleisiër, die recht voor onze neus gaat staan bellen, niet goed oplet. Juist op dat moment gaat de grootste fontein van start, die een flinke reikwijdte heeft. Hij krijgt (bijna) de volle lading over zich heen! Gelukkig hebben wij hierna weer goed zicht, en gaat de meneer zijn telefoontje ergens anders afmaken.

Na de lichtshow gaan we terug richting LOKL om daar te eten. Maar na een half uur reizen blijkt dat LOKL al gesloten is, dus staan we een beetje beteuterd voor de deur. Gelukkig zitten we nog redelijk vol van het bier en de Mac, dus bestellen we een Grab die via Arthur's appartement ons naar huis toe brengt. Arthur is namelijk zo lief geweest om ons visum te printen, zodat we morgen zonder probleem door de douane heen kunnen in Vietnam.

Thuis pakken we onze backpacks in, skypen nog even met Lieneke, Remco en mijn vader en dan gaan we rond een uur of 1 slapen. Morgen is het weer vroeg dag, en begint onze reis naar het volgende land. Zin in...!!

1. Gerrie Kamphuis:
    29 maart 2018
    Heerlijk. Jullie gewoon een paar dagen niet volgen en dan kan je zomaar een uur met jullie mee reizen. Mensen mensen wat een avontuur. Op naar Vietnam. Xxxx