Dag 66 - Hiken in Sa Pa

24 maart 2018 - Sa Pa, Vietnam

Pfff... Wat een nacht. Voor iedereen die denkt dat het in de middle of nowhere still zou moeten zijn, dat is het dus niet. De hele nacht worden we wakker gehouden door een overenthousiaste haan, die het al om 03:14 tijd vond om de hele buurt wakker te kraaien. Aangespoord door zijn enthousiasme gingen alle hanen in de buurt ook aan, en daar reageerden de zwijnen en honden dan weer op. Het was een zware nacht ;-)

Om 8 uur schuiven we aan het ontbijt met de Canadese jongens en krijgen we pannenkoeken met verse banaan geserveerd. Hierna worden we opgehaald door onze gids, de schoondochter van mama Gia. Een pittig klein vrouwtje dat ons door de bergen zal leiden. Ook zij is prachtig uitgedost in traditionele kleding (inclusief regenlaarzen). De regen is inmiddels eindelijk gestopt en zelfs de mist is minder geworden, waardoor we vanaf het balkon van ons bamboehutje de contouren van rijstvelden kunnen zien.

Onze gids neemt ons mee de berg op, en als we eenmaal boven zijn begint de zon te schijnen en verdwijnt langzaam maar zeker de mist. Eenmaal boven op de berg zien we dat we die nacht op een plek hebben geslapen die omgeven is door gigantische bergen, maar ook door honderden en honderden rijstvelden. Prachtig gewoon! De rest van de dag wandelen (klimmen en dalen) we door de bergen en het dorpje waar mama Gia woont, en maken we de mooiste foto's. Overal komen we dieren tegen: waterbuffels, varkens, geitjes, honden, kippen, eenden, katten en nog veel meer. Omdat het lente is, zien we ook heel veel jonkies - zo lief!

's Avonds krijgen we wederom een fantastische maaltijd voorgeschoteld, drinken we te veel happy water (zelfgestookte alcohol) en gaan we vroeg naar huis. Morgen moeten we vroeg opstaan, want om 12 uur wil Stijn de F1 race kijken in een sports bar in Sa Pa en het is ongeveer drie uur lopen vanaf het dorp van mama Gia om hier te komen.