Dag 68 - Terug naar Hanoi!

26 maart 2018 - Sa Pa, Vietnam

Na een nacht heerlijk slapen in de warmte voelt Stijn zich nog steeds beroerd :-( Gelukkig zit er een fantastisch ontbijt bij onze overnachting en kan hij zich helemaal volstoppen met vitamientjes. Na het ontbijt loop ik met knikkende knieën naar de receptie om te vragen of er misschien iets te regelen valt met de verzekering, omdat mijn telefoon nog steeds niet aan wilt. Ik word bij de receptie voorgesteld aan de eigenaar, die reeds op de hoogte was gebracht over de problemen met het bad. Hij geeft aan dat de problemen met het bad compleet zijn schuld zijn en dat hij om deze reden ook de verantwoordelijkheid op zich neemt om te kijken of ze mijn telefoon kunnen repareren. Met mijn mond vol tanden sta ik bij de receptie, dit had ik nooit verwacht! Wat een geweldige service! En ja hoor, twee uur later wordt er naar de hotelkamer gebeld dat mijn telefoon gerepareerd is en dat ik hem kan ophalen bij de receptie. Geweldig! Ik hoef er geen cent voor te betalen. Wat een service. Mocht je ooit naar Sa Pa gaan, boek dan een overnachting in het Freesia Hotel.

Rond een uur of twaalf checken we uit, lopen we naar het busstation en vouwen we onszelf wederom in de sleeper bus. De rit verloopt zonder al te veel bijzonderheden en rond een uur of zeven worden we afgezet in het oude centrum van Hanoi. We hebben honger en zin gekregen in pizza, dus gaan we door naar 4P's, een pizzatent die erg goed aangeschreven staat op TripAdvisor. Daar aangekomen zie ik kaasfondue op de kaart staan (huh? Kaasfondue in Vietnam?!) en die bestel ik dan ook, onder het genot van een glaasje wijn. Mijn tweede keer wijn in 2,5 maand, wie had dat ooit gedacht?!

Na het eten lopen we terug naar het Hanoi Traveller House, waarbij we via de email contact hebben gehouden met Thomas en nog twee nachten een kamer hebben gereserveerd. Helaas is de Hanoi Traveller House vol, dus moeten we door naar hun andere filiaal (een hostel) dat vijf minuten verderop zit. Geen probleem, on we go..! Hier krijgen we een schone, comfortabele privé kamer en gaan we al snel slapen.

1. Marijke:
    3 april 2018
    Fantastisch en ik kan heel veel be-amen, want op dit moment zit ik samen met hen in de bus in Vietnam. Wat een mooi land, wat een lieve mensen! Een heel warm bad :)!