Dag 79 – Een dag helemaal niks

6 april 2018 - Hoi An, Vietnam

Marijke en ik doen rond 9 uur onze ogen open maar het duurt nog minstens een halfuur voor we wakker worden. De vermoeidheid van de gezellige maar drukke reisweek, het gestress van gisteren, en het late aankomen in Hoi An komen er nu uit. We sleuren onszelf rond half 10 uit bed en lopen de trap af naar het ontbijt. Daar herkennen ze onze vermoeide koppies en al snel staan er twee koppen koffie voor onze neus. We zijn blij dat het ontbijt inclusief is want we moeten er niet aan denken om nu de comfort zone van Riverside Hamlet Homestay te moeten verlaten. Marijke bestelt pannenkoeken en ik doe me tegoed aan een omelet. Daarna gaan we terug naar onze kamer voor een tweede tukje.

Tegen tweeën worden we wakker en vinden we dat het tijd wordt voor iets anders dan de hele dag op bed te liggen, dus verplaatsen we ons naar het zwembad en maken het onszelf gemakkelijk op de ligbedden. Meer dan dit zouden we toch niet kunnen doen, daar zorgt de hitte wel voor. Ook in Hoi An is het warm, rond de 32 graden, dus doen we het vandaag lekker rustig aan. We blijven chillen aan het zwembad en ik ga tegen 17 uur weer naar onze kamer voor nog een klein dutje.

Als ik om 19 uur wakker word, doen we niet moeilijk en dineren we bij de homestay. Ik een simpele maar heerlijke fried rice, en Marijke patat. Simpel, maar lekker. De rest van de avond verblijven we ook weer op onze kamer en kijken een film, maar om half 10 gaat het licht alweer uit. We hebben vandaag toegegeven aan de vermoeidheid maar zijn van plan om morgen de stad Hoi An te gaan verkennen.

1. Marijke:
    26 april 2018
    Heb ik jullie zo afgemat ;)?
  2. Marijke:
    27 april 2018