Dag 94 – De eerste chill dag op Modessa Island

21 april 2018 - Roxas, Filipijnen

We worden beiden niet geheel uitgerust wakker. Dit komt door de vele geluiden die te horen zijn ’s nachts wanneer de beesten tot leven komen. En als we het over beesten hebben, dan hebben we het over muizen en ratten. Die zijn in overvloed aanwezig op ons paradijselijk eiland. Helaas hadden we nog wat te eten in onze kamer liggen en hebben ze zich daaraan tegoed gedaan. Nou ja, het is niet anders. Gelukkig hebben ze niet door onze rugzakken of backpacks gegeten. We gooien de resten van het eten weg en gaan ontbijten.

Na het ontbijt komen we terug op de kamer om daar weer muizen aan te treffen. Deze hebben we gisteren overdag niet gezien dus we zijn bang dat ze, door het eten in onze kamer, nu denken dat we altijd eten hebben. Omdat we geen zin hebben om hier nog drie dagen rekening mee te houden en ’s nachts wakker te liggen van de muizen die door onze kamer lopen vragen we bij de receptie of we kunnen verhuizen naar een ander hutje. Dit is gelukkig mogelijk en we verkassen naar het hutje naast de onze. Deze is gelukkig muisvrij en heeft ook muren en een vloer van steen waardoor we minder hinder zullen hebben van de muizen die onder onze bungalow door lopen. Helemaal blij met onze keuze brengen we de rest van de dag door voor onze nieuwe bungalow. We zwemmen in de zee, liggen op de hangmat, of chillen op de ligbedden. Het is zwaar hier, maar er valt ook niet veel meer te doen dan rustig blijven want het is zo ontzettend warm. Je bent al aan het zweten als je je boek uit de hut pakt, dus proberen we zo min mogelijk te doen J Niet erg leuk voor jullie om te lezen, maar wij zijn wel optimaal aan het genieten.

Het chillen voor de bungalow wordt afgebroken door de lunch om 13 uur en het diner om 19 uur. Verder spelen we nog een beetje pool en informeren we naar tarieven om te gaan duiken. Een fun dive kost blijkbaar maar 1,000 pesos (€16) per persoon wat dikke prima is. Hierdoor besluiten we om morgen te gaan duiken. De instructeur, Rick, vertelt dat het zicht ’s ochtends het beste is dus spreken we om 9 uur af. En dit was onze hele eerste dag op Modessa, en morgen en overmorgen zullen niet heel anders zijn ;)

1. Gerrie Kamphuis:
    9 mei 2018
    Niet voor ons om te lezen?????? Heerlijk om te lezen. Puur genieten denk ik zo.