Dag 35 - Het eerste glas wijn in meer dan een maand!

21 februari 2018 - Langkawi, Maleisië

Na de drukke dag van gisteren is het vandaag weer tijd om lekker niets te doen. We slapen uit, gaan ontbijten bij een tent die fatCupid heet (het was erg lekker) en gaan dan in één keer door naar het strand. Hier persen we (illegaal) een strandbedje en blijven we tot een uur of vier lekker zonnen, lezen en zwemmen. Als we terug in de bungalow zijn, overleggen we over de volgende bestemming. In principe wilden we naar de Perhentian islands, maar opeens herinnerde ik me een aflevering van een reisprogramma waarin een Nederlands stel een resort had opgezet in het noorden van Maleisië. Vanuit dit resort kon je fietstochten maken door de omgeving. Het blijkt dat dit resort op de weg van Langkawi naar Perhentians ligt, dus besluiten we hierheen te gaan! We nemen een optie op de meest uitgebreide fietstocht: 5 dagen, 4 nachten en met twee homestays. Zin in! Na wat googelen blijkt de makkelijkste (en goedkoopste) manier om daar te komen met de ferry en bus, dus nemen we een taxi naar het centrum om daar bij een travel agent onze reis te boeken. Helaas blijkt de enige optie die zij aanbieden een nachtelijke busrit te zijn en dat zien we allebei eigenlijk niet zitten. We besluiten niets te boeken en nog even verder te zoeken. Wie weet kunnen we met het vliegtuig?

Daarna is het tijd voor ons tweede bezoekje aan de Italiaan, maar niet voordat we een fles wijn hebben gehaald. Deze kun je namelijk relatief goedkoop kopen bij één van de vele tax free winkeltjes op het eiland! En de Italiaan gaf aan dat we zelf wijn mee mochten nemen, dus... Zitten we die avond voor het eerst in ruim een maand aan een heerlijk glaasje rode wijn! Yum! De pizza's zijn ook fantastisch, we hadden echt even bet idee dat we in Italië op vakantie waren :-P

Als we terug in de bungalow zijn, gaat het zoeken naar een reismogelijkheid naar Kota Bahru verder, en uiteindelijk besluiten we een overnachting op land te boeken, zodat we 's ochtends vroeg om 8 uur de bus naar Kota Bahru kunnen nemen vanaf Kuala Perlis. Maar, het blijkt toch maar weer dat je reis om half 12 's avonds boeken met een halve fles wijn in je mik geen goed idee is. In plaats van 24 februari boek ik per ongelijk 23 februari als reisdag! Zonde. Wat nu? Na kort overleg besluiten we te kijken of we misschien onze laatste nacht in Langkawi kunnen annuleren. Gelukkig lukt dit en krijgen we ons geld terug! Helaas betekent dit wel een dag eerder het paradijs verlaten, maar we gaan zien wat Kota Bahru voor ons in petto heeft.