Dag 55 - Een bezoek aan de central market

13 maart 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Na een nacht heerlijk slapen, springen we ons bed uit! Vandaag gaan we naar de central market, een hele grote martkhal midden in Kuala Lumpur, die al vanaf 1881 in gebruik is. We verwachten een drukke markt, met etenskraampjes, kraampjes met souvenirs en vooral heel veel mensen en gezelligheid. We besluiten op de markt zelf te ontbijten en stappen met knorrende buikjes de metro in. We stappen uit bij de halte Masjid Jamek en het eerste dat we zien is een prachtige moskee omhult door witte mist. Blijkbaar is er hier elke ochtend een show waarbij witte rook wordt gespoten. Het is mooi, we kijken even, maken een paar foto's voor op Insta ;-) en gaan weer verder.

Rond een uur of half 11 komen we aan bij de central market en we lopen naar binnen. Het is nog erg rustig, want de markt is pas net open. Eenmaal binnen zien we tot onze teleurstelling dat er alleen maar souvenirwinkels zijn, die allemaal ongeveer de zelfde prullaria verkopen. Daarnaast is er bijna geen toerist te bekennen dus worden we bij elke stand aangesproken en nageroepen. Niet helemaal de ervaring die we hadden verwacht. We maken een verplicht rondje, maar gaan al snel weer naar buiten waar we een vers mangosapje scoren en op zoek gaan naar een restaurantje om te ontbijten. Om de hoek zit een tent die Stijn had gevonden op TripAdvisor; deze stond op nummer 51 van de ruim 4500 restaurants in KL. We bestellen allebei roti canai; Stijn één met ei en ik één met banaan. We bestellen ook allebei een koffie, maar dat is geen succes want de koffie hier bestaat voor 50% uit suiker.

Na het ontbijt lopen we door naar Petaling street, dit is gelegen in China town. En het is hier een stuk drukker! Overal staan kraampjes en het wemelt er van de mensen. We struinen over het marktje, wimpelen verkopers af die onze een 'echte' Rolex proberen te verkopen en kopen een souvenirtje voor thuis. Daarna nemen we de metro naar huis, halen we wederom bijna een kilo vers, tropisch fruit en brengen we middag door aan het zwembad met een boek.

Om half 8 verlaten we de Regalia residences en gaan we op pad naar de Jalan Alor, waar we Arthur en een andere collega gaan ontmoeten voor het diner! Met zijn vieren bestellen we allerlei verschillende hapjes van de kaart bij één van de vele restaurantjes en het bier vloeit rijkelijk! We zitten te kletsen en door de gezelligheid vliegt de tijd voorbij. Rond een uur of elf nemen we afscheid van de mannen en gaan we terug naar het appartement waar we nog even skypen met papa, Lieneke en Thijs! Fijn om ze even te zien, dat is af en toe best lastig door die 7 uur tijdsverschil. Nu Thijs nog zo klein is, zie je bij elke skype sessie verschil. Hij heeft nu zelfs al vier tandjes en begint zich op te trekken!!! Lastig hoor, dat we dit allemaal missen. Gelukkig kunnen we nu wel echt aftellen. Nog maar iets meer dan twee weken en dan komt pap al deze kant op. Zin in...!!!

1. Lieneke:
    19 maart 2018
    Ah wij missen jullie ook lieverds!! Maar het is voor een goed doel, jullie verdienen deze reis zo enorm! Niet te veel bij stil staan en genieten maar van al het exotische om jullie heen. Volgens mij lukt dat heel aardig! ;) En spelen met Thijsje komt vanzelf weer, wanneer jullie terug zijn. Hij begint nog altijd te stralen wanneer hij jullie ziet via de telefoon dus dat zit wel goed! Dikke knuffels van ons! Xxx
  2. Senja:
    19 maart 2018
    En wij missen jullie ook! Maar....we genieten ook van jullie verhalen! Xxx