Dag 12 – Terug naar La (van Pai naar Chang Mai

29 januari 2018 - Chiang Mai, Thailand

Helaas, het is zover. Vandaag moeten we gedag zeggen tot ons kleine paradijsje en de scooter: maar nog niet! Eerst nog even een ontbijtje scoren in de omgeving. In plaats van de walking street op te rijden en daar te ontbijten kiezen we ervoor om de andere kant op te gaan en de omgeving van Pai te verkennen en hopelijk een leuk tentje te vinden. Het is nog vroeg dus best fris op de scooter, maar de mooie omgeving maakt het allemaal goed. Na drie kwartier rijden zijn we twee restaurants tegen gekomen die allebei gesloten waren, balen! Dus omgedraaid en vlak bij ons resort vonden we dan toch een leuk tentje: the black fat cat (de kat was helemaal niet dik). Het tentje zelf was een soort van boomhut (minus de boom) en had een vloer van bamboe. Hier een heerlijke maaltijd gedeeld: toast met avocado en ei, en een bakje fruit met kokosyoghurt.

Vervolgens terug naar het resort, laatste dingen inpakken en daarna is Stijn’s vervoersservice weer geopend. Ik rij Marijke met haar spullen naar het busstation, en haal daarna m’n backpack en rugzak. Teruggekomen bij het busstation kan ik er tegenover de scooter inleveren. Ik ben net afgestapt en hij wordt zonder iets te checken ingenomen. We lopen naar achter, krijgen onze borg terug, en alles is afgehandeld: top! Ondertussen heeft Marijke voor de laatste keer dumplings gehaald, omnomnom! Om half 1 rijdt ons busje voor en kunnen we instappen. Beiden hebben we weinig zin in de rit dus proberen we onderweg wat te slapen, wat best lukt want onze chauffeur rijdt lekker rustig.

De tijd gaat snel en om 16 uur worden we in Chiang Mai afgezet. We bedanken en lopen een kwartier met onze backpacks door de felle zon richting het Doi Doo Dao Hostel. Eenmaal daar zien we veel bekenden zitten en het is gelijk gezellig! Jo vertrekt nog dezelfde avond naar Khao Sok maar geeft aan dat de kans groot is dat we hem in Koh Tao of Maleisië nog tegen komen. We gaan nog even een hapje met hem eten, en daarna op tijd naar bed want de volgende dag zou onze reis naar het zuiden worden voortgezet.