Dag 61 - Chillen in KL en barbecueën op straat!

19 maart 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

- We zijn officieel over de helft van onze reis! -

Maandagochtend worden we wakker in ons prachtige appartement op de 32e verdieping! Als we de gordijnen naast het bed openschuiven, hebben we fantastisch uitzicht over Kuala Lumpur! In de ochtend doen we weinig, we maken zelf bananenpannenkoeken als ontbijt en de late ochtend/middag brengen we door aan het zwembad. We gaan pas weer terug naar ons appartement als het begint te regenen en te onweren.

Op onze knietjes voor het raam brengen we een half uur door met het kijken naar de gigantische bliksemschichten die overal over de stad heen flitsen. Geweldig!

De hele dag voelen we ons allebei al niet top, voor mij (Marijk) begon het op zaterdag in Kuala Tahan al en sinds we terug in KL zijn, voelt Stijn zich ook niet lekker. We denken dat we de Nederlandse griep te pakken hebben, die bij iedereen zo heeft geheerst. We zaten namelijk met drie Nederlanders in het busje naar Taman Negara en we zijn bang dat we hierdoor alsnog zijn aangestoken :-(

Tegen een uur of zeven vertrekken we vanuit het appartement naar de Jalan Alor (de etensstraat van Kuala Lumpur) en lopen we door naar het nummer één steakhouse van KL. Helaas hebben we niet gereserveerd en zijn er alleen nog tafeltjes vrij in het rokersgedeelte binnen; dat zien we allebei niet zitten. Hierna draaien we ons om en gaan terug naar de Thai op Jalan Alor waar we met Arthur hebben gegeten. Als we de menukaart openslaan valt mijn oog op de "steamboat": een soort van gourmetstel dat wordt omgeven door een slotgracht. In de slotgracht doe je bouillon, groente en als je het vlees bakt sijpelt de jus in de slotgracht en heb je een heerlijk soepje! We krijgen ongeveer een kilo vlees (kip, varken, beef), een stapel vis (gamba's, inktvisringen en gewone inktvissen) en een bord met groente voor in de soep. Veel te veel voor twee man, maar gelukkig weten we ons door de berg heen te eten. We hebben er ook ruim twee uur gezeten. Echt genieten!

Zeker als we een lokale variant van Guinness ontdekken, de Royal Stout.

Na het eten bestellen we een Grab terug naar ons appartement, kijken we nog een beetje tv en dan gaan we lekker slapen. Ook al hebben we niet veel uitgevoerd was het een heerlijke dag!